Tävla

Åh vad jag är sugen på att tävla, många av mina bekanta i "Islandshästvärlden" är iväg och tävlar på säsongens sista tävlingar nu! Jag är sååå sugen! Inte för att jag är värsta tävlingsmänniskan och vill satsa på det i framtiden, men det är ju bajskul att komma iväg och andas lite ny luft och bara vara i tävlingstämningen, som jag tycker är en väldigt trevlig stämning på de tävlingar jag har varit på!
Förra tävlingen var ingen hit för min del, jag känner väl i efterhand att det finns oerhört mycket jag hade velat ändra, som att tex. hade jag fått göra om, hade jag bojkottat tölten helt. Jag visste att han inte gick rent allt för tillfället, men jag kunde helt enkelt inte låta bli, fråga inte varför... Jag är V5 skadad skyller jag på.
Jag känner inte heller att jag hade planerat min ridning, visst är det inte alltid bra att ha hela ridningen planerad i detalj, men jag känner att det hade varit någerlunda bättre att ha en plan, än att rida in som jag gjorde och bara improviserade. Det skulle varit 50/50 av båda. Jag bytte gångarter hipp som happ och helt plötsligt så kom jag inte ur grisepassen. Aschhhhh..
 
Varför jag tar upp detta är ju för att Naggur har sitt KM snart och jag vill jättejättejättegärna åka dit och vara med, och det kanske jag kan. Jag har ingen lägesrapport på Eddies ben då jag inte har manat på honom i någon högre gångart, han blir ju bara promenerad. Men där såret tidigare var finns nu bara en hårlös fläck, och tja.. Nu ska vi inte bli hieda här, tävlingen är ju inte viktigast, utan det är givetvis Eddies hälsa. Så att ni inte tror att jag skulle åkt även om han var lite halt fortfarande, för det skulle jag verkligen inte!
Det hade varit intressesant om jag hade förbättrat saker under nästa tävling med Eddie, eller om jag hade ridit lika sappy som på den första. Tävlingar är ju bra på det sättet också att det får oss att prestera det där lilla extra!
 
Kan inte heller låta bli att dra fram några bilder från tävlingen sist!
Två superstressade pållar på plats! (inte)


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test