SvenneSafari

Ja, det kan man lugnt kalla dagens uteritt, jag var ute och red med A som äger Ljónslöpp:
(Detta är långt ifrån hennes vanliga tillstånd, hon är typ världens lugnaste häst, skulle inte röra en fena i onödan)
Och jag red även med L som äger Gledi:
(Jag vet, rolig bild, men det är den enda bilden jag har)
 
Vi red i godan ro och alla snackade livligt, jag lämnade konversationen och blickade framåt och vad stod där om inte en fet jävla älg mitt på vägen. Och om ni inte är rent oallmänbildade så vet ni att älgkorna fortfarande går med kalvar. Och gissa engång, det var en älgko. Ni som följt mig länge, vet att detta inte är mitt första älgmöte. Dock är det lika mäktigt varje gång, det är inte alla som kan rida i en så djurrik natur.
Vi stod länge stilla och avvaktade, hästarna stod snällt trots att hela Eddies kropp var som en stålfjäder (Till skillnad från Heba som jag red på det senasteälgmötet, hon stod mest på två ben, eller inga ben). Sedan kom vi fram till att vi skulle försöka få bort den så vi började "skrika" och tjoa, då sprang den iväg, och inte helt oväntat kom det en kalv på släptåg.
Senare längre fram på ett kalhygge stod det två rådjur och betade, en fin hane/bock? med härliga ljusa horn och en hona. Som faktiskt Gledi upptäckte först, de var mycket lugna och sprang försiktigt in i skogen under tiden vi passerade.

Sen var det mest grodor och fåglar resten av vägen, haha. Jag är en lycklig människa än så länge, för ÄN har jag inte mött ett vildsvin, hujeda mig, det vill jag inte heller. Annars är väl harar en klassiker hos oss. Rävar är väl lite ovanligare, de ser jag oftare i bilen eftersom de har en tendens att skutta ut rakt framför bilen. Men lugn, inget roadkill än så länge!
 
-
 
Sen har jag även varit vettig idag, jag var och köpte foder direkt efter jobbet idag på HoCaDo, dyrt megamassasuperproteinfoder endast för att Eddie ska hålla sig i skick. Svider hål i plånboken, men vad gör man inte för sin häst!
 
Fina, fina Eddie.
Det hullet han lyckats få upp i sommar måste vi försöka hålla kvar i vinter!

Lämna en tolle!
Postat av: lisa

joho! ja har mött "crazypiggs " o ja lovar ,min häst sprang jätte fort hem . vill aldrig göra om det

2012-09-27 @ 23:30:28
Postat av: Anna

hehehe mött många sorters svin i skogen.... Även vildsvin, en av gångerna till fots, och då rakt in i en kull med ungar. Sen den gången föredrar jag att träffa på dem till häst. oavsett pållens reaktion =)

2012-09-28 @ 07:32:33

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test