Rubrik

Oj vad jag inte har saknat att gå och lämna hästarna i hagen i höstmörkret, det var längesedan jag var i stallet när det blivit mörkt. Jag har en liten ficklampa jag tar med mig ut till hagarna, nej där finns ingen belysning för hagarna ligger en bit från själva byggnaderna. Bläursch!
För övrigt tycker jag Eddie är bra i hullet nu, inte för lös i magen och inte smal heller. Jag hade inte haft något emot att han la på sig några extrakilon nu när det går mot vinter. Men jag är bara glad att han inte ser ut som i vintras när han gick ner sig massor.

Han var inte precis rund den vintern...
Han var verkligen jättesmal, ingen hals, helt platt över bogarna och insjunken i flankerna. Må det aldrig bli så igen! I år ska jag vara strängare mot diarrén, som var den första boven bakom detta problemet.


En helt annan superglad lite rundare Eddie efter avslutat ridpass, svettig och trött, men nöjd!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test