Isländska hästnamn

Jag tänker ibland/ofta på vad jag hade döpt mitt första föl till, eller ja. Egentligen alla mina föl om jag hade en egen uppfödning, för erkänn, det är brutalt roligt det här med Isländska hästnamn? Det enda jag har att förlita mig på är dock internet eftersom jag inte har några Isländska språkkunskaper förutom sången "Ríðum ríðum" haha!
Det hade varit ascoolt att kunna komma på egna namn efter sina kunskaper, men nu har vi inte det så bra, men det funkar väl bra med internetlistorna, de stämmer jävulskt bra så vitt jag vet!
 
Kom o tänka på allt detta eftersom jag hittade en jättegammal namnlista jag skrev en gång i tiden, en lista på alla Isländska namn jag hade döpt mina hästar till x)
Vissa namn förstår jag inte ens varför jag gillade dem, men många av namnen är fortfarande enorma favoriter!
Hittar ni er hästs namn månne?


Var det någon som lade märke till att jag skrivit Eidfaxi?
Väldigt roligt med tanke på att jag skrev denna listan långt innan jag träffat Eddie!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test