Imorgon är det dags

Ayayayaaj! Ja, imorgon är det tävling, jag har staketstolparna stående redo här hemma (typiskt hästtjej att ta med allt hem, eller ha det liggandes i bilen). Ska till stallet senare och skritta en runda och känna snabbt på gångarterna, och sedan packa och förbereda allt. Smörja träns och sadel, det där tråkiga ni vet! Jag är riktigt allergisk mot att smörja utrustningen, själva utförandet är inte så jobbigt, men det är när man blir sådär äckligt fettig om händerna! Jag vet, man kan köpa plasthandskar, fast.. nä. Hur skulle jag ens ha råd med det? x)
 
Jag vet inte om jag ska duscha honom, eller hur jag ska göra, han är väldigt ren och fin på kroppen (Nej, inte bara för att han går med täcke just nu) men mankammen är ju... gråbrun längre ner mot "hårfästet". GANSKA smutsig med andra ord. Så jag kanske tvättar manen och svansen då bara. Kanske borde jag även låta honom stå inne inatt, annars lär jag ha en alldeles lerig och plaskblöt häst imorgon? Han får stå inne om där finns någon som kan stå inne som sällskap åt honom.

"fin" bild när Eddie rullar sig.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test