Gissa vad jag hittade idag....

Jag hittade en ICKE-halt Eddie! Woooooopidiooo, nu kan ni tro att både jag och Eddie är lyckliga, ja jag är säker på att han är glad, och jag ska förklara!
Jag tog in honom och släppte honom i ridhuset, han såg inte halt ut för blotta ögat, men sen ser jag ju bara det jag vill se, haha. Men tja, som jag sa, sadlade jag på honom och tänkte rida en sväng och känna på honom i alla gångarter för att känna om han var halt under ryttare. Och till min stora lycka var han inte det minsta halt, lite stel och sånt, men vadå? På vägen tillbaka fick jag skymt på de andra H, K & L (tantligan, om man får kalla dem det, hihi) Som hade varit på än längre tur, så jag red ikapp dem och sällskapade dem den sista biten, och det är ju alltid lite roligare med sällskap av andra hästar tyckte Eddie. Så skulle de ta en sista galopp och jag var givetvis på!
DÅ NI! Eddie fattade galopp av sig själv och bara skuttade rakt upp i luften och gjorde värsta glädjeskuttet!

Jag har ALDRIG någonsin, under all min tid med Eddie, sett honom göra en bockning, ens en anmärkan, tendens att bocka/skjuta rygg/glädjeskutta. Men han var så glad över att vara ute med kompisarna igen att han bara sprätte rakt ut i luften i ren lycka! Och jag bara skrattade och log! Så underbart att se att det inte bara är jag som längtat efter detta igen!
 
Jag är så otroligt megalycklig över att jag köpte denna häst!
 

Mathyfs
Väluppfostrad är han också, det krävs mycket självdiciplin att kunna stå bredvid en höpåse och kraftfoderhinkar utan att ta ett smakprov. Det är ju inte med glädje han avstår som ni kan se x)

Men det är såhär jag tycker en häst ska vara, ni vet när man kommer med kraftfoder som man ska lägga i krubban och de kommer bakom en och knuffas, bökas och nästan mosar en för att de ska kasta sig över maten. Det accepterar jag icke, jag tycker det är SJÄLVKLART att hästen INTE ska kasta sig på människan, precis som i hanteringen så ska inte hästen ställa sig "inpå" människans personliga space. Det är aboslut ingen skillnad när foder är inblandat enligt mig. När jag ger Eddie kraft i krubban står han alltid precis så långt ifrån mig att jag kan vända mig om utan att behöva trängas. Och går inte fram och äter förrän jag gått. Får han i hink så börjar han inte äta förrän jag tillåter det. Och han är inte olycklig över det, för han får ju maten sinom tid, och det vet han
om.

Och igen, JAG ÄR SÅ GLAD ÖVER MIN EDDIE!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test