Duktig

Ja, hör och häpna! Jag har börjat bli duktig, jag har  en tendens att vara lat. Alltså, då menar jag verkligen LAT. De dagar jag inte jobbar sitter jag hemma och gör "viktiga" grejer medans jag trycker i mig mat, enda sättet att förhindra detta är att inte vara hemma. Och 3 timmar i stallet räcker inte, så nu ska jag börja motionera ordentligt de dagar jag inte arbetar. Joggingkläderna är nedpackade, nu kommer mina lediga dagar i stallet se ut ungefär såhär:
Rid/Träna de hästar som ska tränas denna dag, och ta sedan med Mói ut på en promenad/joggingtur i skogen. På så sätt får jag tid med min älskling Mojsen också! :) Har inte riktigt lagt ner någon tid på honom nu på senaste tiden, men eftersom Eddie är i total vila så har jag ju bara Mundilfari, då kan jag likaväl hålla på med Mói i stället för Eddie. Och vad jag har sett så har Mói verkligen tappat allt det vi tränade på förra året, kommunikation, respekt och allt sånt. Har sett när tjejerna leder honom så tar han bara sikte och marcherar rätt över gårdplanen för att beta på en specifik plats med tjejerna på släptåg. Nu är det nog med det :)
 
Denna första bilden är nog från 2010
Rätt väluppfostrad 1.5 åring, right?

(Mói är den längst ut till höger)


Dessa två är från 2011, måste han vara typ 2 år
Här låg vi verkligen på topp, jag kunde gå med honom löst och han kunde alla "7 games" från marken.
Vi måste tillbaka dit!


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test