Var f*n har jag varit?

Jag ser på besöksstatistiken att ni trogna håller hoppet uppe om att det ska komma ett inlägg trots att jag inte skrivit något på 6 dagar. Men som jag alltid säger, jag är bara människa.
I Tordags skulle jag träna ett helt vanligt dressyrpass i ridhuset, vid framskrittningen andades han tungt, jag lade märke till det, men tänkte inte mer på det. När jag travade fram flåsade han tungt och och började helt plötsligt hosta, vad i helvete! Han har aldrig hostat när han har varit hos mig, det är nu jag blir bekymrad.
Jag travar igen och han hostar igen, geggimojs flyger ut från hans näsa. Jag sitter av och ser att det rinner gul/vit grumligt snor från näsan och han är flåsig av 30 sekunder trav. Det är nu man som hästägare blir nervös.
Jag tog in honom direkt och tempade honom, normal temp hade han och han åt sin mat med normal hästaptit. För säkerhets skull har han stått inne sedan torsdagsnatt till nu. Han har inte visat något mer tecken på sjukhet mer än att han flåsade lite ovanligt mycket när jag släppte honom i ridhuset i förrgår.  Men inatt går han ute, det var passande att han stod inne nu eftersom hans täcke har blivit fixat, nej det har inte varit sönder, men kanten runt halsen är KORKAT nog alltid en hård nylonkant, och på en liten sak som Eddie så skaver täcket. Så jag har fått ludentyg påsytt på kanterna, inget mer skav! Endast det bästa till min häst!
 
 
Det är en helt underbar känsla att stå med ->min<- häst i gången. Idag stod jag och klädde på honom täcket och trots höstrusket och allt så ville jag bara vara kvar i stallet och bara vara med min häst.
Idag vart jag duktig och skickade in ägarbytet så inom kort är jag officiellt ägaren WF och i passet, det känns helt fantastiskt.
 
Vem fan hade kunnat tippa att jag skulle hamna med denna hästen?
Denna hästen som jag ägnade minst tid åt när jag praktiserade hos Camilla för nästan 3 år sedan.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test