Tävling-Bilder

Behöver jag ens förklara att Eddiemannen var en riktig ängel på tävlingsplatsen? Han har aldrig åkt såhär på en sån här stor grej ensam, ännu mindre stått i en tillfällig liten hage på tävlingsplatsen med så mycket liv och stoj omkring sig, helt lugn var han.
Underbart att kunna känna sig lugn.


På framridningen innan T8 kändes han RIKTIGT GRYM, gångerna kändes bättre än någonsin och det var bara liksom WOW! Så jag var superpeppad. På banan gick han rätt bra i början, men gick sämre och sämre ju längre vi red då han inte är alls stark i tölten och dessutom just börjat tölta någerlunda rent. Så jag är bara ÖVERLYCKLIG att han kämpade sig genom hela T8! Så stolt!
Här kan ni se några bilder, dock långt ifrån alla, man kan se att han blir tyngre i nosen ju längre fram.


Allt var försenat typ 45 minuter och det förstörde lite, då det blev så att man red fram och var redo att komma in på banan men sen fick man vänta i 40 minuter till på sin start och sånt. Det förstörde lite för mig som har en häst som inte är van vid tävling och inte orkar rent för mycket.
Han var okej.. på framridningen innan V5 väldigt trött efter T8, men det var helt okej. Jag red ensam inne på banan eftersom jag var den enda som red i vänster varv. Han var jättejättetrött och gick inte alls så bra som han gjort tidigare. Tölten bara kämpade han på med, men traven var oerhört osäker och inte alls så fin som den brukar.
Skritten fick vi bäst poäng för och galoppen bara försökte jag hålla uppe i ett hyfsat tempo för att han inte skulle dö ut helt. Han var verkligen riktigt trött vid detta laget. Och även om han inte visade sin bästa sida är jag jätteglad att han skötte sig och gjorde vad han skulle.

Jag får inte heller glömma att han inte ens är riden i ett år ännu och fortfarande är min lilla bebis!

Jag kommer alltid vara nöjd oavsett vilken placering vi får <3

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test