Poäng och kommentarer

Ja, eftersom jag glömde allt ute i bilen så ska jag nu efter att ha fått in grejerna skriva vad jag fick för poäng och kommentarer. Eftersom detta är första tävlingen har jag inget att jämnföra med.
 
T8-
Domare 1-
Höger hand: 4 passtakt
Vänster hand: 4.5 passtakt m. ute, bättre än vänster

Domare 2-
Höger hand: 4.5 Ok takt, Ok tempo, bitvis bunden
Vänster hand: 4.5 Ok grundtakt, lång form, enstaka taktmiss

Domare 3-
Höger hand: 4 (Inga kommentarer)
Vänster hand: 4 (Inga kommentarer)
 
Jag har inte så mycket att utvärdera här då poängen är långt över vad jag väntat mig, Eddie var väldigt mycket på framdelen och trillade bara längre och längre ner med huvudet ju längre tiden gick eftersom han blev så trött. Som sagt, är bara glad att han töltade hela tiden!
 
V5-
Domare 1-
Tölt: 4 lätta rollningar, annars ok
Trav: 4 lätta rollningar
Skritt: 4.5 ok takt, kort frambenssteg
Galopp: 5 ok takt, ngt svagt sväv

Domare 2-
Tölt: 4.5 passtaktig, ok tempo, små rörelser
Trav: 4 något fyrtaktig, ok tempo, på framdelen, inslag av rollning
Skritt: 5 ok takt & tempo, bitvis orytmisk
Galopp: 4.5 fel fattning, ngt fyrtaktig, ok tempo, små rörelser

Domare 3-Tölt:
Tölt: 4 passtakt
Trav: 4 rollning mot fyrtakt
Skritt: 5.5 (Ingen kommentar)
Galopp: 5 (Ingen kommentar)
 

Här kan jag förklara mig hur mycket som helst med massor av bortförklaringar, men sanningen är ju bara att han var astrött och det gick inte sådär jättebra egentligen, haha. Det var på håret att han orkade hela tölten, när han väl fick trava så blev han lite fyrtaktig och väldigt spänd, vilket resulterade att jag fick rida med långa tyglar i stort sett hela ritten. Skritten var nog bäst, där slappnade han verkligen av (för att han trodde vi var klara) och skrittade på bra. Galoppen kom som en chock för honom då han trodde vi var klara, i all hast fick han en något orytmisk galopp till en början och det kändes inte helt rent, så jag saktade av och gjorde en ny fattning, vilken blev mycket bättre. Resten av galoppen var bara "Kan det ta slut snart" tankar från Eddie, ja det var verkligen hans sista krafter som gick åt där.

Men som jag alltid sagt, jag kommer ALLTID vara nöjd oavsett hur jävla dåligt det än går!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test