Onsdag

Idag är jag ledig, Hallelujah moment!
Marie kommer, och sen ska vi åka till stallet och rida innan mörkret tar oss. Marie har varit med oss och ridit 2 gånger nu, och hon har ridit Dimma båda gångerna, och sen har hon varit med mig ensam en gång och då red hon Gymir:
 
Marie och Gymir i Januari iår.


Marie och Dimma samma månad.
 
Sist hon var med nu i söndags red hon Dimma igen, och då frågade även stallägaren henne om hon ville börja rida Heba, en häst som gått på metacam-kur ett långt tag nu och vilat som ska sättas igång igen. Igångsättningen ska egentligen ske med försiktighet, och jag hade velat se det som ett tillfälle att börja om och få henne till att lugna sig, eftersom hon är en oerhört spänd och stirrig häst, som med största sannolikhet beror på hennes inridning och fortsatta... ehm.. träning hade jag inte velat kalla det. Man kan säga att hon alltid blivit hetsriden i full fart i skogen av okunniga ryttare (oftast) och det har resulterat de hältor och spänningar som orsakade att hon fick bli kurerad. Får hon inte rätt omstart nu, kommer det bara gå i en ond cirkel.
Marie har dock mycket med skolan, men det vore bra om hon kunde få göra detta ensam då vi hela tiden kan vara bredvid och se till att det blir rätt omstart för Heba.
 
Heba:

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test