Fartblind

Ända sedan C i stallet sa till mig att sänka tempot när jag rider så har allt blivit mycket bättre, tempoväxlingarna känns kraftigare och ja, allt sådär. Jag har helt enkelt blivit fartblind, när jag tycker det går "sakta/kort" tempo så är det snarare ett arbets/friskt tempo, alltså mycket fortare än jag trodde. Och när jag nu börjat ta ner tempot får han jobba mer och bygger på så sätt mer muskler. Tur man har andra som kan titta åt en när man själv inte kan se det!
Det känns helt fantastiskt nu, han är tipp topp och allt känns bara perfekt. Det saknas bara att träna en gång för tränare så det sista finslipet kan filas till. Han ska ju sättas i vila om bara lite mer än en månad, men det är inte fel att pausa när det går som bäst!
 
Snart är vi här igen:

Lämna en tolle!
Postat av: Linda

Var har du köpt den där nosgrimman :)??

2012-10-11 @ 18:55:45
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test