Väder

Det har duggat och varit molnigt hela dagen och jag var inte ens säker om jag skulle till stallet, men eftersom jag jobbar imorgon och på fredag var det lika bra att stika ut och rida så kan han vila 2 dagar sen. Så jag Jossan och Benjamin drog ut dit, solen strack fram till anlete, allt var fuktigt och det kryllade av knott och mygg. Som tur var inte i stallet där jag och Eddie stod.
Man kände på sig att det låg något i luften för djuren betedde sig inte normalt. Det var brutalt kvavt i luften och tja, man kände sig yr och något var konstigt.

Som ni kan se var han inte riktigt på hugget.

Vi gick till Sandvången och jag red lite på banan eftersom jag endå tänkte vänta på A där. Men alltså, han var helt loj, slö och om han inte hängde ner på bettet så knölade han ihop sig för att han orkade verkligen inte göra något, och inte heller så orkade han protestera. Och ja, ibland så känner man bara på sig när man ska låta bli.
Nu ikväll så kom det ett jäkla åskoväder, oväntat eller hur?!
Så vi stack tillbaka igen. Så var det hästbesöket över, Har några bilder från dagen givetvis.


"Bitch I'm fabulous!"
Ögonblicksbild som jag failade lite på.


"Vadå trasig boll?! Det är väl såhär de ska se ut?"


Kannibalhönan.
Höna hittade ägg, Höna pickade sönder ägg, Höna åt ägg.


Eddie fick agera ponnyridningshäst en liten stund,
Dock ville Eddie ha ett högre tempo än Jossan,
Jossan uttrycker sig ganska väl på bilden vad hon tyckte om den saken!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test