TöltEddie

Jag vet att bloggen inte är igång som innan, men vet ni varför. Jag har börjat jobba på riktigt nu, det är långa dagar, 7 till 16. Idag har jag avklarat dag 2 på min s.k utbildning innan jag ska gå helt själv.
Idag har jag gått rätt mycket själv och gjort en hel del i Tillväxten (De smågrisar som är avvänjda från suggorna) och jag var riiiiiktigt nervös, givetvis var jag lite rädd hela tiden att göra något misstag, det är så mycket att lära sig samtidigt som man måste tänka på allt och få det till att fastna i hjärnan! Morr
Men inga katastrofer skedda ännu!
Har även fått hjälpa till en del på BB sidan (Där suggorna är och föder småttingarna) där är det helt klart mycket mer att tänka på men det ska väl trilla in som småning om det också. Jag har ju trots allt 8 dagar till på mig att lära mig allt. THANK GOD!

Vidare till Eddiemannen som jag tränade lite i skogen idag, skulle rida med Ruth, men kom en stund före henne så mjukade upp honom på banan i skritt med massor av volter, serpentiner och skänkelvikningar. Det gick ovanligt fort att få honom mjuk idag. När Ruth kom begav vi oss, det blev långa skrittstunder med intensiva töltsträckor emellan, jag måste ju säga att jag är imponerad över hur mycket han orkar tölta!
Ända sedan jag red för Carina har tölten bara schwochat in med vindens hastighet. Där finns ju inte så mycket styrka i den, utan den går mest på vilja och hastighet. Men ren 4-takt är den! Så länge han håller sig i anständigt tempo givetvis! Hahaha

Nu ska jag posta detta inlägg så ni kan får några mer bilder från SSM finalen! TOODEEELS

Just Eddie by 2010

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test