Tävlingen

Var och tävlade Gaedingakeppni på Attusa i helgen, jag körde själv honom dit, och resan gick väl. Jag är väl inte helt tokig på att köra transport! x)

Såhär snygg var han när vi lastat ur! Mycket fin i hullet och musklerna är på G!


Just när jag stod och sadlade kom tävlingsledaren fram till mig och informerade om att första startande (den före mig) hade strukit sig och jag var först ut, dvs. skulle jag rida 20 minuter tidigare än jag väntat mig.
Jättekul, jag blev superstressad, inte riktigt bra när man är ute med sin unghäst på dess första tävling och helt plötsligt blir informerad om detta.

jag försökte hålla lugnet, men det var svårt eftersom man inte vill låta domaren vänta, som för övrigt var Marie Wretfors.
Såhär såg det ut på framridningen, STELT, spänt som en stålfjäder, helt okoncentrerat och jag var för stressad för att ha en lugnande inverkan. Som här i galoppen rusade han som om han hade ett skenande godståg bakom sig, ålade sig och sköt bog.......



Här, inne på banan, det var ungefär bastu-värme här inne och redan efter 30 sekunder droppade svetten både från mig och hästen.
Han var rätt trevlig i steget förutom att han var så spänd.


Skritten var dock bra, den fick vi bäst poäng för!



Jag trodde faktiskt inte att han skulle tölta, just för att det var så varmt och det redan gick dåligt samt att underlaget var tyngre än han är van vid. Men han töltade fantamig endå. Och det är jag så oerhört glad över. Han hade ju lika gärna kunnat nolla den.

Tänk så stolt jag är att det gick efter endast 1 veckas töltträning!


Utvärderingen kändes bättre än ritten, Marie Wretfors var oerhört trevlig och det kändes bra att få kritik som dessutom var konstruktiv.
Hon sa att han såg ut att var en väldans trevlig häst och att han just nu låg på "medel" i gångarterna, just för att han hade ren takt i alla, men inte riktigt vågar hålla ett högre tempo, form och större rörelser.

Men det jag tyckte var lite tråkigt var att det har känts typ såhär bra hemma: #&(%/&%¤(/&%¤#"%&/()¤#" Det är så jag har smält och inte har kunnat hålla mig från att visa upp hur våldsamt snygg och ridbar han blivit. Och så går det bajsdåligt..

Men ju mer jag har tänkt på det och allt har sjunkit in i min lilla skalle har jag ju faktiskt insett vilka dåliga förhållanden det var för honom min stackars lilla unghäst och att det faktiskt var han första tävling och att han gjorde precis som han skulle, han gick i de gångarter jag bad om betedde sig inte illa, lastning och allt annat gick superbt, och jag är nog jävligt nöjd endå!



Sen tror jag Eddie missförstod. Han tyckte  tydligen det var lämpligt att rulla sig på tävlingsplatsen!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test