Jubbaaa.....

Idag är sista dagen av första "riktiga" veckan slut, det har gått fort, och nu är det bara nästa vecka också att lära sig det sista och se till att allting sitter. Jag hade aldrig kunnat tro att det var så mycket omkring jobbet att vara grisskötare, All cred till alla grisskötare där ute!
Min kropp protestikulerar på morgonarna, att min kropp är otränad (förutom att jag rider) och att jag har kass kondition är det ingen tvekan om. Men jag får se till att komma igång nu!

I helgen är jag ledig, men inte helt, på lördag är det ju tävling, så jag ska endå upp i ottan, ännu mer i ottan eftersom Eddie står på betet och jag måste gå med honom till sandvången där transporten är då det är rätt dåligt med vändingsmöjligheter på platsen omkring betet. Plus att eftersom JAG aldrig lastat honom ensam så kan jag lika bra  göra det på en plats där han är trygg. Och han älskar sandvången så det blir perfekt.

Idag blir det barbacka från betet till sandvången där jag ska duscha honom, han får ju se fin ut på vår första tävling jagmenar, fastän det inte är en så jättestor tävling. Sen går jag med honom tillbaka. Så får han skritta lite såhär dagen innan eftersom han vilade igår.

Eddie i vintras, inte överdrivet vacker om man jämnför med nu!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test