Gaedingakeppni

Ja, nu har jag bestämt mig. Jag ska vara med på Gaedingakeppnit som hålls på Attusa den 26 Maj! Och satan vad jag ska hårdträna tölten till dess! Damn vad vi ska vara duktiga!
Jag är skittaggad för Eddie känns verkligen bra just nu! Men tölten måste säkras! Vi har 12 dagar på oss, det kan vi klara. Jag bryr mig inte heller om ifall jag blir nollad i tölten, för att bara komma ut och göra är så stort och nyttigt! Så oavsett hur det går kommer jag vara så sjukt glad bara Eddie sköter sig!

Jag är så oerhört taggad på ridningen nu och vill verkligen nyttja Eddies positiva inställning och min entuasm! Jag säger det alltid, tävla är inte det viktigaste, vinna är inget men satan vad det är kul att tävla!


Nu ska jag lägga upp en video jag aldrig visat innan, det är en film på min allra första tävling på Islandshäst!
Detta är 2009, hästen jag red var så brutalt jäkla pigg, och hade jättesvårt att hålla traven, och svårt att galoppera långsamt, tja. Att hålla sig lugn över huvud taget. Så det enda jag tänkte under denna ritten var-
- Gör inte bort dig.
-Lugn, lugn, lugnt, sakta, långsamt, andas, andas

Och faktiskt så var jag nöjd, jag var inte ute efter någon pang-wow prestation, mitt mål var bara att ha en lugn och taktren häst. Och jag tycker jag lyckades ganska bra för att vara "islandshäst-nybörjare" på min första tävling!
Minns att jag framförallt var så nöjd över att hon var så jämn hela tiden. Jämn i tempot, jämn i formen, det viktigaste enligt mig.

Jag har till och med kvar en poänglapp! Haha:

Valfritt tempo tölt: 4,5 Ok takt
Arbets till mellantempo trav: 4,5 Ok takt
Mellanskritt: 4,5 Ok takt + övertramp, lite överilat
Arbets till mellantempo galopp: 4,0 Ok takt på framdelen
Sits och inverkningar: 4,5
Tot: 4,4

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test