Brösarpsgårdens Höstevent

Någon frågade i kommentarerna efter bilder från Brösarpsgårdens höstevent, och eftersom du kan GLÖMMA att jag lägger upp alla igen länkar jag till de gamla inläggen med bilderna som ligger på min andra blogg!! :)

DAG 1 - KLICKA HÄR!
DAG 2 - KLICKA HÄR!



Hur som haver, idag red jag Eddie igen, råkade köra hem om och dumpa arslet vid datorn en stund innan jag stack, och så trött som jag är efter jobbet nu om dagarna så somnade jag nästan där jag satt. Så jag fick ta mig i kragen och köra ut, hur trött jag än var. Eddie var lite bobbig idag och ville inte alls bli fångad, men jag tog honom och gav honom en morotsbit så blev han glad igen, haha! Det är lätt att vinna en hästs hjärta ibland. Även om det inte funkar i längden!
Vi gav oss iväg, och jag glömde berätta igår att vi "gick omkull", vi var på sista sträckan hem, 5 minuter kvar typ så gick vi på grässtigen och helt plötsligt så bara gör han ett störtdyk ner och jag trodde jag hade sett dagens ljus för sista gången men jag lyckades klämma mig kvar! Stackars Eddie gjorde upprepade försök att resa sig, men är det lätt med en klump på ryggen? Ingen av oss slog oss dock efter som det var gräs han knäade på.
Idag kändes han mycket fin, men väldigt stel i nacken om man kan säga så? För han var mjuk och fin i kroppen, men han är så oerhört taggad och går och spänner upp sig som satan. Så nacken blir som stål och jag får jobba som ett djur med serpentiner och skänkelvikningar på grusvägen för att mjuka upp och jobba ner honom.Traven är inte ens att snacka om, han springer som en arab spänd som en stålfjäder. Haha... håhå..

Nu börjar jag bli trött.. Vet att jag är kass med bilder från stallet och sånna jag brukar bjuda på, men jag har ingen sladd till min nya mobil så... och jag orkar inte ta med mig systemkameran varenda dag. Men det kommer.
Se det som en liten kul grej. Ni får se hur han utvecklats på lördag då det förhoppningsvis kommer att komma bilder från tävlingen!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test