Bete

Var där igår och gödde Eddie med lite extra kraftfoder,
Vill inte sluta helt med det då jag annars får skola in honom i fodret igen när jag sätter igång honom, jag bjuder på oredigerade heta mobilbilder!


Han börjar bli riktigt fin nu när all ojämn ruggig päls åker av, hade med mig piggborsten och drog genom en riktig omgång på honom då jag inte ryktat honom på de 8 dagar han stått på betet. Och ibland behöver pälsen helt enkelt lite hjälp av. Dock, glömsk som jag är glömde jag ta med AVS 14, som jag behandlar honom lite med i pannluggsfästet på vänstersidan där han fått lite "klåda" eller någon sorts irritation.
Han är inte svullen, och kliar sig inte heller, men huden är sjukt irriterad, och AVS 14 har räddat mig många gånger, tex. med Dimma förra sommaren då hon hade insekts/knottbett under magen. Ska nog köpa en flugluva till honom så snart som möjligt (eller 3, reserver will be needed I promise). Flugorna har invaderat totalt ju! Insekter i ögonen och rinniga ögon med massa ögonbajs är inte skoj!
Ska kolla genom min hylla vad jag har för insektsmedel och dylikt, fick en hel drös flaskor av Peppe med massor av olika saker jag inte ens orkat kolla genom ordentligt.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test