Äddepie

Jag tog med kameran endå och tog lite bilder före och efter jag ridit, och alltså... jag åndrar inte EN enda sekund att jag åkte ut och red idag för han var så fantastiskt underbar att rida idag! Vi red i minst en timme i skogen, helt ensamma var vi. Och han var riktigt med mig idag, sådär överdrivet kul att jobba. Han var väldigt pigg, men bara precis sådär lagom så att det gick att göra lite grejer, tex en o annan skänkelvikning längs grusvägen, öppna och sluta osv...
Helt underbar, vädret var överdrivet fint, blåste typ ingenting och solen sken men det var endå inte för varmt, så jäkla bortskämda vi är! Jag tränade på tölten lite ute i skogen och det gick helt okej, jag har kommit fram till att han tycker det är lättare att tölta i 190/kmh än i de låga hastigheter jag helst vill att vi börjar i. Så tja, han tycker jag är rätt jobbig.

Jag höll ett ganska friskt tempo hela rundan eftersom vi måste träna, träna, träna nu. Men han var fortfarande pigg när vi hade kommit en rätt bra bit, så jag svängde in på en mjukare skogstig och bara "BANZAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!" Eddie blev helt chockad och for iväg i full glädjegalopp, detta hade han väntat på heela rundan! Satan vad han sprang, och han hoppade över både rötter och stenar. Damn vad han är säker på foten. Förhoppningsvis såg eller hörde ingen oss, för... det hade varit pinsamt eftersom jag satt och ylade och det lät som ett åskoväder under hans hovar.

Han hade många skumma grimaser för sig idag...







Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test