Rubrik

Ja, vad tror ni hände? Jag skulle ju fota om vädret höll i sig, men gissa vad, det ösregnade heeeeela dagen istället, och ja, det blev uppehåll till jag slutade jobbet och jag kan tycka det har sin charm att fota hästar i alla väder, det blir vad man gör det till. Men sen är det så att storhästarna, som jag också hade tänkt fota, går ju givetvis med täcke i sånna här väder, och det tycker jag inte är skoj alls att fota (gnällig tjej).

Men jag åkte i alla fall till Eddie och red en lång runda ensam i skogen, jag töltade ändå rätt så mycket, den börjar faktiskt kännas bättre, han börjar kunna hålla ett jämnare lågt tempo, till skillnad från innan när det antingen var skritt/tölt, eller supermegaraceröverljusfart-tölt. Även om han gärna vill dra iväg så orkar han hålla sig i lagom tempo en bit i alla fall. Jag saktar alltid av när han går bra, som bäst kan man säga, precis innan han börjar tappa det själv. Jag är lite så. om jag töltar, och känner att han vill gå över i trav eller skritt, så "låter jag inte bara det hända", jag tar tag i mig själv, uppmuntrar honom att ta i med de sista krafterna till 2 steg tölt till, och sen saktar jag av.
För jag vill inte sakta av i en "halvdan" gångart om ni förstår mig. Det är en viktig detalj för mig!
 
Eftersom jag inte fotograferade på Sandvången så tog jag lite snabba bider på Eddie och Mói när jag kom tillbaka, Mói som för övrigt står HELT ensam i hagen när Eddie och jag är iväg. Riktigt duktigt må jag säga av en 3-åring som aldrig stått ensam i hagen innan, dessutom inte i närheten av en annan häst. Mói som dessutom har att digert förflutet som utbrytarkung.
Dock är det inte helt smärtfritt, han blir superduperglad när Eddie kommer tillbaka och Eddie blir överöst med snälla-lek-med-mig-nu-innan-jag-sprängs-av-lycka-kyssar. Vilket jag tog lite fotografi på, dock är jag en slarver, bara slår på kameran och börjar klicka, inser i efterhand att inställningarna inte alls var passande för vädret, mörka bilder med ISO så högt att man vill gråta lite ;)
Men ni får se dem ändå, bara för att få fram lite fräscha nya bilder!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test