Flugor och knott

Åkte iväg till Eddie efter jobbet idag, jag inser att jag har slarvat med ridningen de senaste 2 veckorna, och har egentligen inget att skylla på. Det är bara det att jag är så trött efter jobb, och ofta gör jag misstaget att "Jag bara ska åka hem om" innan jag kör till stallet, och då är det kört. För sen orkar jag inte lyfta rumpan.

Hur som haver var jag där idag, och stallägarnas dotter var nere med sina två Islandshästar, gandur och Simlir, dock bara över helgen, så de åker imorgon igen. Jag har även noterat hur mycket flugor det kommit så plötsigt, det är klart det bara var en tidsfråga, men nu har de kommit och jag har skjutit på att köpa flughuva och flugmedel allt för länge. Men på tisdag när jag är ledig åker jag till stallshopen och handlar in en sån flughuva med resårband så att den sitter kvar, och inga flugor kan ta sig in, eller så att han inte fastnar i nån gren.

Jag vet inte hur jag ska ställa mig inför flugmedel, jag tycker nästan inte det hjälper....
Vad är ert bästa tips mot knott och flugor för att hålla dem borta?


Lämna en tolle!
Postat av: emelie

hej! skulle du vara intresserad av att gästblogga på min blogg s att fler kanske börjar att läsa din fina blogg? ifall att du är intresserad så mejla mig!

2012-06-19 @ 22:16:50
URL: http://emeliewarnholtz.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test