Hur lång tid tar det?

Det kom en fråga från en tjej som undrade hur lång tid det tar för mig att teckna en bild, och ja. Om jag vore den som är den hade jag ju kunnat ta tiden. Men så smart är inte jag. Och givetvis är det väldigt olika hur lång tid det tar, plus att jag alltid sitter med datorn och chattar med folk samtidigt som jag ritar x) Så att ja, men jag ska lägga upp några av de bilder jag är nöjd med och skriva ungefär hur lång tid det tog.
 
Detta är två "enkelbilder", de har tagit ungefär 15-25 minuter vardera.
Det är linjer och sen större fält med skuggning, inga detaljer direkt. Det blir oftast sånna här när jag är trött men endå ritsugen.
Denna är också något liknande, dock har jag suttit lite längre med denna då jag använt referensbild och den ska föreställa Seceteriat. Det tar alltid längre tid när man försöker få det att likna någon. Ca. 30-35 minuter på denna. Det är oftast det där "Sudda-göra-om"processen som tar tid.
 
 
De som följer är nedan är sånna som jag lagt ner lite tid och energi på, vissa lite mer än andra, ska skriva ungefärtid på alla så man kan se ett hum om vilka som tagit mest tid. Alla tider är med ca. 10-15 paus inräknat.
 
60-90 minuter

90-100 minuter

60-80 minuter

60-70 minuter

80-90 minuter
(Den där jävla manen, haha!)

50-60 minuter
 
Denna bilden nedan är den bild jag lagt ner mest tid och energi på NÅGONSIN, jag har aldrig haft ett sånt tålamod som med denna bild. Jag satt ungefär 2 timmar dag.1 och ungefär 1.5 timme dag.2.
Och om jag får säga min åsikt så var det värt det, jag är jättenöjd!

Ett Tips!
Jag lägger ofta in stora bilder, och ibland får de kanske inte plats att se hela bilden på skärmen? Det gör det inte på min i alla fall, om ni vill se dem lite mindre i helbild så kan man hålla inne "Ctrl"-och skrolla med mushjulet. Då kan ni få bilden mindre eller större.
Det finns kanske andra sätt, men detta är ett enkelt sätt om ni vill som sagt :)

Lämna en tolle!
Postat av: Emma G

Du är helt otroligt duktig Saga! :) Om jag skulle vilja få en bild avritad, hur ska man gå till väga? =)

2012-07-11 @ 18:31:32
URL: http://freyfaxi.blogg.se
Postat av: Paulina

Gud vad du är duktig! :)

2012-07-15 @ 13:20:27
URL: http://fotopaulina.blogg.se
Postat av: Åsa & Sigge

Min vackra Sigge med den långa manen <3
Du är så duktig Saga!

2012-07-18 @ 10:26:39
Postat av: Hedvig

WOW Saga! Du är helt otrolig!!

2012-08-16 @ 19:42:20
URL: http://ridspoet.blogg.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test