Träningshästar

Jag har börjat träna Mundilfari lite nu Måndag och Tisdag, då har jag tränat från marken, gått promenader, försökt få honom att förstå ledarskap och ja, försöker allmänt få honom till att bli mindre bufflig.
Sedan på banan tränade vi på att svänga, stanna och starta. Vilket kan vara svårt när man är så liten! Det är ganska kul att gå tillbaka till noll nu när jag kommit så långt med Eddie, det blir en påminnare om var jag faktiskt började med när jag först började med Eddie. Och då blir jag lite stolt över mig själv, det får man bli, men mest stolt är jag över Eddie.

Eddie red jag ut på i Måndags, en lagom liten runda i skogen, helt magiskt hur han helt plötsligt töltar på hemmaplan... Hästar alltså.. Sedan igår Tisdag var vi på banan och red dressyr. Först var jag lite tuff och jag insåg inte hur bra han gick hur mycket han kämpade förrän till slutet då jag upptäckte hur trött och svettig han var. Fy vad han jobbat, han vill alltid göra sitt bästa!
Och han är ju världens bästa Eddie <3
 
Vad kan vi kalla Mundilfari?
Han behöver ett smeknamn, men det är svårt att komma på något! Förslag?

Lämna en tolle!
Postat av: Anna

Mulle ! =)

2012-08-22 @ 20:10:16

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test