Till o börja med...

Ja, till o börja med kan jag säga att Mundilfari har på bara ett par dagar blivit mycket bättre i sitt ben, det var antagligen bara en rejäl vrickning som gjorde fruktansvärt ont precis vid tillfället med tanke på hur han haltade då och hur han nu går på 4 ben igen!
Igår red jag ut med L & Gledi och jag ville prova hackamore på Eddie, så jag frågade Louise om jag fick låna hennes och eftersom jag är så gullig fick jag det! ;) Nackstycket var dock lite för stort för lilla Eddies huvud och det hanmnade för långt ner på nosryggen så jag fick hämta ett ludd och sätta på så det fyllde ut lite, hehe.
Jag kollade bara lite snabbt från marken innan jag satt upp att styrning och broms fungerade (att han förstod hackets signaler) Och sen sen jag upp och vi begav oss ut i skogen.
Han fann sig till rätta direkt i hacket och var inte ett dugg brydd om att det var hävstångseffekt, som han aldrig varit med om förut. Så nu tänkte jag själv köpa mig ett hackamore och rida en del på, tänkte variera mig mellan bett och bettlöst. Variation är det bästa tycker jag!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test