Ett pass på banan...

Idag var den sista "seriösa" ridpasset innan tävlingen, imorgon får han vila och på fredag ska han promeneras i ca. 30 minuter i skogen hade jag tänkt, sen ska han duschas och utrustningen ska putsas och allt ska packas! Frågan kvarstår om vi ska ha hästarna inne natten Fredag-Lördag för o hålla dem rena, men ja... de är ju hästar och har gått på lösdrift i hela sitt liv, är det schysst egentligen?
Vi får helt enkelt se hur vi gör!
 
Ridpasset idag var ganska kravlöst, mest för att jag inte ville bråka och att sista passet innan tävlingen skulle bli skit. Så jag red inte ihop honom så mycket utan försökte mest bara göra lite vettiga skänkelvikningar, gångartsskiftningar, tempoväxlingar, halter och lite sådant basic.
Och jag vart nöjd så det blev ett kort pass på ca. 35 minuter bara. Jossan var med och tog lite bilder!
 
Jag tror det var ett bra val att ta det lugnt och inte pressa för mycket, för trots att han racersprang som vanligt så kändes han lugn och avslappnad vilket jag tycker syns lite på bilderna. Och just nu vill jag bara tänka lugnt, för jag vet en häst som INTE kommer var lugn när vi kommer ut på banan på lördag.
Eddie + en massa andra hästar på banan samtidigt, Hujeda mig...

Lämna en tolle!
Postat av: Jossan

Du tar helt underbara bilder! Verkligen!
Vad ska du tävla och var? :)

2012-08-16 @ 14:57:29
URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Jossan

Sv: Okej! Vad ska du starta i för gren? :)

Svar: Det är ett välgörenhetskeppni, så ska bara vara med i lättklassen.
saga.blogg.se

2012-08-16 @ 17:36:58
URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Jossan

Jaja :P okej!

2012-08-16 @ 18:35:32
URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Jossan

Vad gör man då föresten? Alltså vilka gångarter visar man och så? :)

Svar: Välgörenhetskeppnit fungerar väl som ett firmakeppni, man rider i vilken gångart man vill, och får även byta gångart hur många gånger man vill under ritten. Då visar man ju givetvis hästarnas bästa gångarter/gångart. Man bedöms endast på långsidorna. Det ska vara lite flashigt med mycket tempo och den häst som domarna "helst vill ta med sig hem" vinner, kan man väl säga.I ett Geadingakeppni är det ju bestämd gångartsföljd och hur länge man ska rida varje gångart.
saga.blogg.se

2012-08-16 @ 18:36:16
URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Jossan

Jaha okej ;) Roligt!

2012-08-16 @ 19:41:18
URL: http://semtegensis.blogg.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test